Requiem d-moll – Wolfgang Amadeus Mozart

O spektaklu

Wszyscy pamiętamy tę scenę: jegomość w czarnym płaszczu i masce składa zamówienie na mszę żałobną u oniemiałego ze strachu Mozarta. Ten, przyjmując propozycję, nie wie jednak, że chodzi o muzykę na jego własny pogrzeb. Miloš Forman w swym filmowym arcydziele Amadeusz przydał diabelskich cech Salieriemu, choć w rzeczywistości Requiem d-moll nie było inspirowane ani przez legendarnie już zawistnego adwersarza, ani przez siły nieczyste.

Potęga i artyzm ostatniego w życiu Wolfganga Amadeusa Mozarta dzieła prowokuje do patrzenia nań ze szczególną uwagą. Requiem d-moll KV 626, jeśli odejść od popularnych kontekstów, jest dziełem głęboko zanurzonym w tradycji chrześcijańskiej, z którego fraz wyziera refleksja o końcu i początku. Requiem zabrzmi w Operze Wrocławskiej w wersji poszerzonej o warstwę baletową. Wielkie dzieło na chór, solistów i orkiestrę wzbogaci choreografia Jacka Tyskiego, który przeniesie rozważania eschatologiczne na płaszczyznę tańca.

Obsada

Sopran -

Maria Rozynek-Banaszak
Mezzosopran -

Barbara Bagińska
Tenor -

Jędrzej Tomczyk
Bas -

Tomasz Rudnicki
Chór Opery Wrocławskiej -
Balet Opery Wrocławskiej -
Orkiestra Opery Wrocławskiej -

Horoskop

licznik odwiedzin

383133

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors