Poczta Polska: obsługa wniosków o „500+” i „Rodzinny Kapitał Opiekuńczy” dla osób wykluczonych cyfrowo

Dzięki porozumieniu z ZUS w wybranych placówkach Poczty Polskiej możliwie będzie składanie drogą elektroniczną wniosków o świadczenie “500+” oraz w programie “Rodzinny Kapitał Opiekuńczy” przez osoby zagrożone wykluczeniem cyfrowym.

W wybranych placówkach pocztowych pracownicy ZUS będą pełnić specjalne dyżury. Podczas dyżurów zainteresowanym osobom udzielana będzie pomoc w składaniu wniosków o przyznanie świadczeń w ramach programu "500+" oraz programu "Rodzinny Kapitał Opiekuńczy".

"Poczta Polska bardzo mocno stawia na wymianę cyfrowej korespondencji. Jako operator narodowy musimy jednak pamiętać, że cały czas jest jeszcze grupa osób wykluczonych cyfrowo, które nie chcą lub nie mogą korzystać z cyfrowych technologii. Dla nich Poczta Polska też musi i powinna być dostępna. Mam nadzieję, że udostępnienie placówek pocztowych konsultantom ZUS będzie pomocne przy składaniu wniosków w ramach programu "500+" oraz programu "Rodzinny Kapitał Opiekuńczy"" - informuje w komunikacie prasowym Spółki wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony.

W związku ze zmianą przepisów w tym zakresie wniosków nie można już składać w formie papierowej.  Od 1 stycznia 2022 r. jest to możliwe wyłącznie drogą elektroniczną, za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, portalu Empatia lub przez serwisy bankowości elektronicznej. Świadczenia będzie przyznawał i wypłacał ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w 2022 r. będzie obsługiwał wnioski na 6,7 mln dzieci oraz 81 mln wypłat świadczenia 500+.

Informacje o terminach i miejscach dyżurów będą podawane między innymi na stronie internetowej Spółki: www.poczta-polska.pl.

 

red.