ORLEN Paczka rośnie w siłę. Jak zyskują na tym właściciele e-sklepów?

2500 automatów paczkowych i 6500 punktów odbioru – tak rozbudowaną infrastrukturą może pochwalić się usługa ORLEN Paczka. A to nie koniec, ponieważ firma zapowiada kolejne inwestycje. Dla klientów e-sklepów jest to doskonała informacja. A jak to wygląda z perspektywy przedsiębiorców branży e-commerce? Czy ORLEN Paczka to korzystne rozwiązanie?

Zakupy w internecie robi już 3/4 Polaków. Tak duża skala to szanse, ale także wyzwania, zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego. Prowadząc e-biznes warto wybierać partnerów, którzy wspierają rozwój e-commerce oraz mogą realnie wpłynąć na utrzymanie oraz wzrost sprzedaży . Dużym czynnikiem mającym wpływ na rentowność e-sklepu jest logistyka. Rosnące koszty operacji, wynikające w dużej mierze z sytuacji gospodarczej i kilkukrotnych podwyżek cen w wielu firmach logistycznych znacząco obniżają rentowność prowadzenia sprzedaży online.

Usługi logistyczne świadczy również ORLEN Paczka, która stawia na własne rozwiązania intensywnie rozwijając swoją infrastrukturę. Efekt? Możliwość dywersyfikacji metod dostawy w e-sklepie, konkurencyjne warunki cenowe, jak również możliwość pozyskania nowych kupujących.

Niższe koszty dostawy przyciągają klientów

Dziś sklepy muszą walczyć o klienta na wszystkie możliwe sposoby: oferując darmowe zwroty, różnorodne metody płatności (w tym odroczone w czasie), czy formy dostawy – z odbiorem osobistym włącznie. Klienci kupują w sieci bo jest tu po prostu taniej. Coraz więcej osób deklaruje dalszą intensyfikację zakupów online w 2023 r. Niemniej zdecydowana większość konsumentów decyduje się na zakup produktów tańszych. Cena odgrywa coraz większą rolę w procesie zakupowym.

Sklepy konkurują już nie tylko cenami produktów, bonusami do zamówień czy rabatami w programach lojalnościowych. Również koszty transportu wywierają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe. Jak pokazują analizy już różnica 1 zł w cenie dostawy potrafi zmienić preferencje zakupowe 10% klientów.

Według analiz Blue Media, aż 75% polskich internautów kupuje w rodzimych e-sklepach. Dane Izby Gospodarki Elektronicznej są jeszcze bardziej imponujące i wskazują, że aż 87% internautów kupuje online. Żeby zrozumieć, jak duży to odsetek Polaków, dodajmy, że według GUS-u w 2021 roku dostęp do internetu miało 96,2% gospodarstw domowych. Nie jest zatem nadużyciem następujący wniosek: w internecie kupują prawie wszyscy. Skomplikowana sytuacja gospodarcza sprawia, że Polacy kupują bardziej uważnie. Szukają okazji i niskich cen dostawy.

Klienci oczekują szybkich i ekonomicznych przesyłek

Motywacji stojących za decyzjami dotyczącymi wyboru formy dostawy jest wiele. Nie da się jednak ukryć, że cena odgrywa kluczową rolę. Klienci oczekują taniej lub bezpłatnej przesyłki. Wg raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2022” 65% klientów oczekuje darmowej dostawy dla zamówień powyżej 100 zł, natomiast 40% klientów zapłaciłaby do 5 zł za zakupy do 20 zł. Niewielki odsetek badanych deklaruje chęć ponoszenia opłaty za przesyłkę wyższej niż 10 zł.

Jednocześnie klienci oczekują, że ich zamówienie dotrze w 1 dzień. Wg tego samego badania 1/3 kupujących jako problem związany z zakupami online wskazuje długi czas oczekiwania na realizację zamówienia.

Ma być tanio, szybko i najlepiej wygodnie. Preferencje dotyczące sposobu odbioru przesyłki bardzo dynamicznie zmieniły się w ostatnich latach. Zdecydowana większość kupujących wybiera automaty paczkowe i punkty odbioru, ponieważ jest to po prostu praktyczne – paczkę odbierają przy okazji codziennych czynności. Nie bez znaczenia jest również cena – Polacy oczekują, że koszt dostawy nie przekroczy 10 zł lub będzie ona w całości bezpłatna przy wysokiej wartości koszyka zakupowego. Przenoszenie na klientów kosztów logistyki poprzez podnoszenie opłat za dostawę w dłużej perspektywie przekłada się na spadki sprzedaży. Zamiast tego sklepy powinny poszukiwać metod obniżania kosztów wysyłki poprzez dywersyfikację operatorów logistycznych i oferowanie klientom tańszych metod dostawy.

 

ORLEN Paczka dynamicznie rozwija sieć automatów paczkowych

ORLEN Paczka stawia na klientocentryczność. Regularnie bada poziom zadowolenia swoich klientów dbając zarówno o sprzedawców jak i odbiorców paczek. Słucha opinii, analizuje zgłaszane problemy i wdraża rozwiązania, które ułatwiają korzystanie z usługi. Przekłada się to na stale rosnący wskaźnik satysfakcji. 90% użytkowników ocenia ORLEN Paczkę ponadprzeciętnie, a 81% daje jej maksymalne oceny.

ORLEN Paczka umożliwia wysyłanie i odbiór przesyłek za pośrednictwem szerokiej sieci punktów odbioru, w tym 2500 automatów paczkowych. Łącznie jest ich 9000! Wśród nich znajdują się stacje PKN ORLEN, kioski RUCH-u oraz różnorodne punkty partnerskie: lokalne sklepy i punkty usługowe zlokalizowane w bliskości miejsca zamieszkania. Połowa z nich (Automaty Paczkowe ORLEN Paczka, stacje ORELN, kioski RUCH) to unikalne punkty, z których mogą korzystać wyłącznie klienci ORLEN Paczki. Sieć punktów odbioru ORLEN Paczki nie pokrywa się z sieciami konkurencyjnymi. Ma to realny wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepach online i dotarcie do nowych użytkowników, którzy poszukują punktów odbioru w swojej okolicy. Wg badań nawet 8% klientów porzuca koszyki ze względu na brak preferowanych metod dostawy. Odbiorcy chętnie wracają do swoich ulubionych punktów, które mają w okolicy domu czy na codziennie pokonywanej trasie.

Firma nie przestaje się rozwijać i planuje mieć ponad 4000 automatów paczkowych do końca 2023 roku. W automatach ORLEN Paczka przesyłka czeka aż 3 dni. 98% przesyłek z e-sklepów nadanych ORLEN Paczką dociera do odbiorcy w 1 dzień roboczy.

Rozwijaj swój biznes z ORLEN Paczką

Rozpoczęcie współpracy z ORLEN Paczką jest bardzo proste. Sklep już od pierwszego kontaktu otrzymuje bardzo dobre ceny usługi, dedykowanego opiekuna, który prowadzi go przez cały proces podpisania umowy i implementacji, a następnie wspiera w zakresie procesów logistycznych. Nie jest to rozwiązanie tylko dla największych – ORLEN Paczka nie wymaga deklaracji obrotu i wolumenu.

Kluczowa w opłacalności biznesu jest korzystna oferta cenowa oraz przejrzyste warunki, bez ukrytych kosztów. Ważna jest też stabilność cenników. Zmiany cenników ORLEN Paczki planowane są wspólnie z kontrahentami i uwzględniają uwarunkowania rynkowe. Wynikają one z kosztów związanych z inwestycjami w rozwój sieci logistycznej, co przedkłada się na jeszcze lepszą jakość oferowanych usług. Ma to ogromne znaczenie w czasie spowolnienia gospodarczego, gdy koszty e-sklepów w zakresie działalności operacyjnej i procesów logistycznych nieustannie rosną. Niższa cena za paczkę pozwala sklepom obniżyć koszty logistyki oraz utrzymać marżę przy malejących koszykach zakupowych. Dzięki niskiej cenie za paczkę sklepy mogą oferować klientom darmową dostawę od niższej wartości zamówienia, co ma wpływ na zmniejszenie liczby porzuceń koszyka ze względu na wysokie koszty dostawy.

ORLEN Paczka regularnie prowadzi wspólne akcje promocyjne z e-sklepami, a doświadczenie firmy pokazuje, że udział w nich przekłada się nawet na 20% wzrost wartości sprzedaży. Nie ma znaczenia wolumen nadawanych przesyłek, każdy nowy partner ma możliwość uruchomienia promocji na dynamiczny start usługi. Partnerstwo w zakresie prowadzonych kampanii reklamowych to dodatkowy benefit dla sklepów, który generuje dodatkowy przychód oraz pozwala rozwinąć działalność reklamową.

 

Partnerskie relacje kluczem do sukcesu

Nie Usługobiorcy, lecz Partnerzy – ten sposób myślenia widoczny jest na każdym kroku. ORLEN Paczka zadbała o to, by jej wdrożenie jako kanału dostawy było bezproblemowe. Posiada gotowe rozwiązania pozwalające na integrację z największymi i najpopularniejszymi platformami e-commerce. Dzięki temu proces dodawania kolejnej opcji dostawy zwykle ogranicza się do kilku kliknięć. Przedsiębiorca może skupić się na tym, co robi najlepiej – prowadzeniu sklepu, a logistykę zostawia w kompetentnych rękach ORLEN Paczki. Jeśli jednak pojawią się jakieś trudności lub wymagane jest indywidualne podejście to opiekun i wsparcie IT jest zawsze do dyspozycji.

Zdobądź nowych klientów

Usługę w łatwy sposób może uruchomić każdy przedsiębiorca prowadzący sklep online. Wystarczy zapytać o ofertę za pośrednictwem strony internetowej: https://www.orlenpaczka.pl/oferta-orlen-paczka/. Po podaniu szczegółów należy oczekiwać na informację zwrotną.

Warto skorzystać z szansy, którą mnóstwo firm z sektora e-commerce przekuło w sukces!

red./

źródło: businessinsider.com.pl/

Horoskop

licznik odwiedzin

336252

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors