Polskie firmy biorą udział w wyścigu o dostępność automatów paczkowych dla mieszkańców Polski. Choć InPost nie ma sobie równych, Orlen Paczka rośnie w siłę – prześcignął już Allegro, które swoją sieć buduje dużo dłużej.
Jak podają Wirtualne Media, na koniec września do Orlenu należało 3 535 automatów paczkowych, o ok. 500 więcej niż miało Allegro. Tempo pojawiania się nowych maszyn na mapie Polski jest imponujące – we wrześniu 2021 roku było ich 200, a w listopadzie 2023 ponad 1,5 tys.
Kto jest liderem automatów paczkowych w Polsce?
Na tle innych konkurentów Orlen wypada nieźle. InPost jest niekwestionowanym liderem z liczbą ponad 20 tys. paczkomatów w Polsce. W kwietniu świętowano postawienie jubileuszowej maszyny. Kolejny jest DPD – w sierpniu tego roku Wiadomości Handlowe informowały, że obecnie ma już 5000 automatów. Allegro na koniec 2021 roku miało tysiąc maszyn, a w drugiej połowie września 2023 potroiło tę liczbę i świętowało postawienie 3-tysięcznego automatu. W tyle jest Poczta Polska, która na koniec III kwartału br. roku miała ich jedynie poniżej 200.
Z tych statystyk wynika, że obecnie po prześcignięciu Allegro, Orlen Paczka jest trzecią usługą w naszym kraju pod względem ilości automatów paczkowych. Aby odszukać jeden najbliżej siebie, można skorzystać z interaktywnej mapy Orlen Paczka.
Grupa Orlen rozwija się pod względem nowych technologii nie tylko w zakresie usługi Orlen Paczka. Ostatnio pisaliśmy o automatycznym sklepie, który został zainstalowany na dworcu PKS Zachód w Warszawie. Sklep jest dostępny całą dobę i umożliwia zakupy bez udziału kasjerów. W ofercie znajdują się przekąski, dania gotowe, napoje, środki higieny osobistej oraz kawa. Miejsce oferuje kilkaset produktów i wyposażony jest w dwa stanowiska zakupowe. Klienci mogą dokonywać zakupów za pomocą ekranu dotykowego i płacić kartą lub telefonem. Nie zapomniano także o „zielonym” aspekcie inwestycji – energię do działania sklepu zapewniają panele fotowoltaiczne.
Grupa ORLEN uruchomiła na warszawskim Dworcu Zachodnim pierwszy punkt automatycznej sprzedaży pod marką ORLEN w ruchu. Stoisko jest czynne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu i oferuje różnorodną gamę produktów. pic.twitter.com/ObfukbZI14