Prezes Poczty Polskiej, Krzysztof Falkowski: Chciałbym, by Poczta Polska była pierwszym wyborem dla klientów

Chciałbym, aby Poczta Polska stała się synonimem najwyższej jakości i coraz częściej była firmą pierwszego wyboru dla klientów – mówi Krzysztof Falkowski, prezes Poczty Polskiej. Jak podkreślił, firma, na czele której stoi, nie zamierza składać broni w walce z konkurencją i również stawia na nowoczesne technologie.

Krzysztof Falkowski został prezesem Poczty Polskiej 20 września. Falkowski zastąpił na tym stanowisku Tomasza Zdzikota.

Wywiad z prezesem Poczty Polskiej (wywiad z portalem i.pl)

Adam Kielar, i.pl: Jakie stawia Pan przed sobą zadania jako prezes Poczty Polskiej?

Przede wszystkim utrzymanie obranego kierunku zmian oraz intensyfikacja tych wszystkich procesów, które umożliwią rozwój Poczty Polskiej i przystosowanie najstarszej rodzimej firmy do realiów cyfryzującego się świata. Na tym polu wiele udało się już zrobić podczas ubiegłej kadencji Zarządu, w którym miałem przyjemność pełnić funkcję wiceprezesa. Dzięki konsekwentnemu poszerzaniu naszych kompetencji w obszarze cyfrowym, uzyskaliśmy status Narodowego Operatora Cyfrowego. To ogromne wyróżnienie otwiera przed nami nowy rynek i możliwość dywersyfikacji oraz pozyskania kolejnych źródeł przychodów dla Spółki. Z tej szansy zamierzamy, oczywiście, w pełni skorzystać. To nie jedyny obszar, który intensywnie rozwijamy. Mam świadomość, że oczekiwania i wymagania klientów, czy szerzej – rynku, nieustannie wzrastają. Chciałbym, aby Poczta Polska stała się synonimem najwyższej jakości i coraz częściej była firmą pierwszego wyboru dla klientów – szczególnie tych, którzy robią zakupy w Internecie i szukają niezawodnego i szybkiego dostawcy.

Jak Poczta Polska zamierza konkurować z innymi firmami z branży, zwłaszcza na rynku przesyłek kurierskich i coraz popularniejszych automatów paczkowych?

Działamy dwutorowo. Z jednej strony odświeżyliśmy i uatrakcyjniliśmy ofertę Pocztexu, która już teraz cechuje się korzystniejszymi warunkami dla klienta od wielu popularnych rozwiązań konkurencji. Stawiamy na multikanałowość dostaw, aby zwiększyć dostępność naszych usług oraz zapewnić znacznie większą elastyczność i wygodę w kontekście czasu i miejsca odbioru zakupów online. Szybka dostawa do punktów odbioru Pocztex PUNKT, których na terenie całego kraju mamy blisko 17 000 i aż 7 dni na odebranie przesyłki, to niewątpliwy atut, który znajduje uznanie wśród coraz liczniejszej grupy zadowolonych Klientów. Z drugiej strony dużo inwestujemy. Zarówno w to, czego klient nie widzi, ale co ma istotny wpływ na efektywność obsługi jego paczki, czyli w modernizację logistyki i automatyzację procesów, jak i w to, co Klient już łatwo dostrzeże i z czego skorzysta. Nowoczesne samoobsługowe urządzenia, dostępne 24/7 – Pocztex AUTOMAT – będzie można wygodnie i szybko obsłużyć z poziomu finalizowanej aplikacji na smartfony. To wielka jakościowa zmiana, która unaoczni, że Poczta Polska potrafi być nowoczesna i nie składa broni w walce z wymagającą konkurencją.

Prezes Poczty Polskiej o rywalizacji z konkurencją

Tym samym, czym PP chce się wyróżnić na tle konkurencji?

Poczta Polska dociera do wszystkich Polaków. Nasza bliskość to wielki atut, z którego chcemy zrobić jeszcze większy użytek. Otwieramy nowe placówki w atrakcyjnych i perspektywicznych miejscach w dużych miastach, które przynoszą tak potrzebny do dalszych inwestycji zysk. Utrzymujemy jednak także urzędy czy filie w mniejszych miejscowościach. Przebudowanie i unowocześnienie naszej logistyki umożliwi jeszcze sprawniejsze świadczenie usług po prostu wszędzie w Polsce – niezależnie od tego, gdzie mieszka nadawca czy adresat. Współpracujemy także z sieciami sklepów o lokalnej tożsamości, czyli takich, które można spotkać w mniejszych miasteczkach. Już teraz można tam szybko i wygodnie odebrać przesyłkę w sieci Pocztex PUNKT.

Jakie największe wyzwania stoją przed Panem jako nowym prezesem oraz przed Pocztą Polską?

Poczta Polska, aby ziścić swoje wysokie ambicje, musi nadgonić stracony czas, chociażby w kwestii wspomnianych automatów paczkowych. Wymagania klientów wciąż rosną, konkurencja jest bardzo silna, dlatego tak zależy mi na kontynuowaniu sprawnej i efektywnej modernizacji Spółki. Oczywiście nie zapominamy o ludziach, bo przecież czym Poczta byłaby bez Pocztowców? Cieszę się, że podczas mojej jeszcze krótkiej kadencji, bo od września br., udało się już podpisać pierwsze porozumienie z naszym partnerem społecznym, Związkiem Zawodowym „Solidarność”, gwarantujące wyższe wynagrodzenia od nadchodzącego grudnia. Proszę zwrócić uwagę, że przy skali funkcjonowania Poczty Polskiej i zatrudnianiu ponad 65 000 pracowników, świadczenia pracodawcy o charakterze masowym to naprawdę znaczący wydatek. Zdaję sobie jednak sprawę, że aby Poczta Polska była sprawnie funkcjonującym organizmem, wszystko musi ze sobą współgrać. Właściwe wynagradzani i zmotywowani pracownicy są równie ważni, jak sprzęt oraz urządzenia, które oddajemy do ich dyspozycji.

Dziękuję za rozmowę

red./

źródło: portal i.pl/

Horoskop

licznik odwiedzin

370500

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors