Jakiej kolorystyki użyć przy projektowaniu baneru reklamowego?

Mimo tego, że coraz częściej sięga się po reklamy telewizyjne i reklamowe nadal stosowane są też te w klasycznej formie. Zalicza się do nich między innymi baner reklamowy, który jest bardzo dobrym sposobem, jeśli zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności marki.

To przekłada się na budowanie wizerunku, wzrost zaufania klientów, a w konsekwencji wzrost zysków. Aby jednak baner spełnił swoją rolę, musi być odpowiednio wykonany. Duże znaczenie mają zastosowane kolory. Bardzo często zapominamy, że istotnie wpływają one na odbiór danego materiału. Baner reklamowy nie jest w tym wypadku wyjątkiem.

Co brać pod uwagę, wybierając kolor dla baneru reklamowego?

Jeśli projektujesz baner reklamowy, musisz pamiętać, że wybór kolorów jest jedną z ważniejszych decyzji, jaką musisz podjąć. Decydując się na jakie barwy postawić, należy pamiętać, że kolor musi wpisywać się w przeznaczenie reklamy. Chodzi o to, aby był on dopasowany do grupy docelowej, a więc Twoich potencjalnych klientów. Niezwykle istotne jest także, aby barwy tworzyły odpowiedni kontrast. W przeciwnym razie treść będzie zlewać się z tłem, co nie jest najlepszym efektem.

Pamiętaj, że kolor jest jednym z kanałów komunikacji. Jeśli użyjesz go z głową, Twój baner reklamowy będzie bardziej atrakcyjny wizualnie, a tym samym bardziej przekonujący. Musisz być świadomy, że niektóre kolory wiążą się z niektórymi wartościami. Nie możesz zapominać też o znaczeniu kolorów w danej kulturze.

Jaki kolor będzie odpowiedni dla jakiej płci?

Prowadzone badania pokazują, że kobiety i mężczyźni różnią się, jeśli chodzi o preferencje kolorystyczne. Dlatego wybierając kolory baneru reklamowego, musisz zastanowić się nad tym, kto jest odbiorcą Twojej reklamy. Jeśli chodzi o kolory uniwersalne, to zalicza się do nich niebieski oraz zielony. Są one odpowiednie tak dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Z kolei brąz jest jednym z najgorzej odbieranych kolorów przez obie płcie, co oznacza, że w reklamie nie sprawdzi się najlepiej. Fiolet to kolor, który bardzo lubią panie, natomiast przez mężczyzn postrzegany jest jako jeden z najgorszych. Jeśli tworzysz reklamę adresowaną do pań, pamiętaj, że kobiety uwielbiają barwy pastelowe.

Jak dopasować kolor do grupy wiekowej?

To, jakie kolory lubimy uzależnione jest również od wieku. Dlatego jeśli chcesz stworzyć skuteczny baner reklamowy, musisz wiedzieć ile lat mają Twoi potencjalny klienci. Jeśli reklama adresowana jest do osób starszych, lepiej sięgaj po kolory stosowane. Zalicza się do nich przede wszystkim:

  • zieleń;
  • fiolet;
  • brąz

Z kolei osoby młode zdecydowanie lepiej reagują na kolory jaśniejsze. Nie przejdą obojętnie obok baneru, na którym dominują takie kolory, jak pomarańcz, żółć oraz czerwień.

Jak operować kolorami?

Bardzo ważne jest nie tylko dobór kolorów, ale również sposób, w jaki nimi operujesz. Baner reklamowy zawsze zawiera informacje, które muszą być wyróżnione. Idealnie nadają się do tego kolory. Jeśli rozsądnie będziesz operować kolorami, możesz mieć pewność, że poszczególne elementy odbiorca odróżni z łatwością. O czym pamiętać? Lepiej wystrzegaj się łączenia różnych odcieni tego samego koloru. Przykład? Niebieskie tło i najważniejsze elementy w ciemniejszym odcieniu tej samej barwy. Będzie je bardzo trudno zauważyć.

 

 

red./

źródło: OI/