Jak schudnąć po 50.? Podkręć metabolizm

Po 50. roku życia nasz metabolizm nie jest już taki jak wtedy gdy miałyśmy 20 czy nawet 30 lat. Czy tego chcemy, czy nie, nasz organizm zwalnia. Dlatego, jeśli chcemy schudnąć, czuć się lekko i zdrowo musimy ograniczyć niektóre produkty w diecie.

Czego nie powinno się jeść po 50.

Metabolizm zwalnia, zmiany hormonalne sprzyjają gromadzeniu się tkanki tłuszczowej, a odchudzanie jest coraz trudniejsze. Organizm kobiety po 50. znacznie się zmienia, jednak to nie powód do tego, by czuć się ociężale i bez sił. Zdrowa i zbilansowana dieta będzie inna dla każdej kobiety i każdego mężczyzny. Nie da się ustalić uniwersalnego jadłospisu dla kobiet po 50.

Jednak są produkty, na które organizm w tym wieku bardzo źle reaguje. Efektem może być brak energii, tycie i różnego rodzaju choroby. Dlatego, jeśli chcemy schudnąć lub utrzymać zgrabną figurę po 50 roku życia musimy wyeliminować z diety wysoko nieprzetworzoną żywność.

Unikaj zupek i dań typu instant, chipsów i słonych orzeszków. Nie jedz także ciastek z kremem na bazie tłustej śmietany. Najlepiej wyrzuć z jadłospisu wszystko, co zawiera tłuszcze trans. Są one szczególnie groźne dla układu sercowo-naczyniowego, zwiększają ryzyko rozwoju miażdżycy, która może doprowadzić np. do zawału serca i udaru mózgu. Podwyższają także stężenie złego cholesterolu (LDL) we krwi.

Podsumowując, aby cieszyć się dobrym zdrowiem także po 50., nie jedz gotowych wypieków i dań typu fast-food, wyrobów czekoladowych, słonych przekąsek oraz twardych margaryn. Kolejnym produktem, który powinniśmy wykluczyć z diety, jest alkohol. Nie tylko utrudnia odchudzanie, ale także źle wpływa na zdrowie. Piwo, wino i kolorowe drinki mają sporo kalorii i znacznie obciążają układ trawienny. Od czasu do czasu kieliszek wina nie zrujnuje naszego zdrowia, ale warto pamiętać o tym, jak alkohol wpływa na nasz organizm.

Po 50. nasz organizm nie radzi sobie z jego rozkładem tak dobrze, jak kiedyś. Ponadto nadmierna ilość alkoholu rozszerza naczynia krwionośne i płyn z krwi przechodzi do tkanek, powodując obrzęki. Kobiety po 50. są także narażone na osteoporozę, ponieważ w tym wieku znacznie spada przyswajanie wapnia. Dlatego, aby nie zaszkodzić swoim kościom, powinny unikać szczawianów. Substancje zawarte w szpinaku, rabarbarze, szczawiu, a nawet soku pomidorowym ograniczają przyswajania tego minerału w organizmie. Jeśli chodzi o to, co jeść po 50., by czuć się dobrze w swoim ciele — nie odkryjemy Ameryki. Zamiast białego pieczywa postaw na pełnoziarniste, jednak nie przesadzaj z jego ilością.

Zamiast po przetworzoną żywność, sięgnij po świeże produkty. Warzywa, owoce i niskotłuszczowe posiłki. Włącz do diety drób oraz ryby. Zjadaj maksymalnie dwie porcje mięsa w ciągu dnia (włączając w to np. wędlinę). Wybieraj niskotłuszczowy nabiał. Nie zapominaj także o ruchu. Aktywność fizyczna pomaga nie tylko zrzucić zbędne kilogramy czy ujędrnić ciało, ale także wpływa na dobre samopoczucie.

Pamiętaj także, że każda dieta jest zależna od indywidualnych potrzeb organizmu, dlatego dobrze jest skonsultować się ze specjalistą.

 

red./

źródło: se.pl/

Horoskop

licznik odwiedzin

386015
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors