KOMUNIKAT Przewodniczącego Rady Miasta Oleśnicy
Informuję, że na sesji Rady Miasta Oleśnicy, która odbędzie się w dniu 29 maja 2025 r. o godz. 11.00, rozpatrywany będzie raport o stanie Gminy Miasta Oleśnicy za 2024 rok.
Dokument powstał zgodnie z wymogami art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.). Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzedzającym jego opracowanie, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
Rada Miasta rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
W debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać głos mieszkańcy.
Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w trybie określonym powyżej, składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 50 osób.
Przykładowe zgłoszenie do debaty wraz z podpisami mieszkańców można pobrać poniżej.
Zgłoszenie składa się w Urzędzie Miasta Oleśnicy, ul. Rynek 1, 56-400 Oleśnica, najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy, czyli do 28 maja 2025r. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Debata nad „Raportem o stanie Gminy Miasta Oleśnicy za 2024 rok” odbędzie się z udziałem mieszkańców w Sali Obrad nr 37 w Urzędzie Miasta Oleśnicy, ul. Rynek 1, 56-400 Oleśnica, w dniu 29 maja 2025r. o godz. 11.00.
Przewodniczący Rady Miasta Oleśnicy
Aleksander Chrzanowski
źródło: UM Oleśnicy/