Poczta Polska: Wspólna emisja filatelistyczna trzech państw dla uczczenia 400. rocznicy bitwy pod Chocimiem

W czwartek, 2 września br., Poczta Polska wprowadziła do obiegu znaczek pocztowy emisji „400. rocznica bitwy pod Chocimiem”. Nowe wydawnictwo filatelistyczne to wspólna inicjatywa: Poczty Polskiej, Poczty Litewskiej  i Poczty Ukraińskiej.

Autor projektów trzech znaczków: polskiego, litewskiego i ukraińskiego, Jarosław Ochendzan, przedstawił na znaczku centralny fragment obrazu Józefa Brandta „Bitwa pod Chocimiem”.

– Znaczek pocztowy emisji „Bitwa pod Chocimiem” to kolejna cegiełka Poczty Polskiej podtrzymująca wartości edukacyjne i historyczne. Przypominamy tą emisją o jednym z największych zwycięstw w historii Polski. To kolejna emisja, która powstała w ścisłej współpracy z zagranicznymi operatorami pocztowymi. Jestem dumny, że to już kolejny raz kiedy administracje pocztowe wyraziły wolę, aby Poczta Polska zaprojektowała znaczki wspólnej emisji również dla poczty litewskiej i ukraińskiej – mówi Mateusz Wodejko, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Wielka  bitwa w 1621 roku połączonych wojsk polsko-litewskich (w skład których wchodziły pułki kozackie) z armią turecką została stoczona na przedpolach znajdującej się dzisiaj na Ukrainie twierdzy w Chocimiu. Stawiły one skuteczny opór przed najazdem przeważających sił Imperium Osmańskiego. Wojska walczące, dowodzone były przez hetmana wielkiego litewskiego Jana Karola Chodkiewicza i hetmana kozackiego Piotra Konaszewicza-Sahajdacznego. Istotną rolę koordynatora walczących wojsk odegrał przyszły król Polski i wielki księżę Litwy, Władysław Waza.

O znaczku:
autor projektu: Jarosław Ochendzan
liczba znaczków: 1 w bloku
wartość: 8,00 zł
nakład: 85 000 szt.
technika druku: offset
format znaczka: 79 x 51 mm
wymiar bloku: 100 x 75   mm
papier: fluorescencyjny
data wprowadzenia do obiegu: 2 września 2021 r.

 

źródło: media.poczta-polska.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content