Poczta Polska stawia na rentowność placówek

Spółka rozwija sieć w atrakcyjnych, wielkomiejskich lokalizacjach. Wiceprezes Poczty Polskiej Andrzej Bodziony powiedział, że 70% placówek pocztowych jest nierentownych, natomiast większość z rentownych zlokalizowana jest w centrach handlowych. W całym kraju jest 7,6 tys. placówek pocztowych.

Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów wyznaczonego operatora pocztowego, jakim jest Poczta Polska. Spółka stawia na rozwój sieci swoich placówek w dużych miastach, w atrakcyjnych, popularnych lokalizacjach. Już od 6 października br. klienci mogą skorzystać z nowoczesnej filii Urzędu Pocztowego Warszawa 91 w Galerii Północnej. To siedemnasta placówka zlokalizowana w Warszawie w galeriach handlowych.

Jak mówił Andrzej Bodziony, klienci chętnie korzystają z usług pocztowych przy okazji zakupów w sklepach wielkopowierzchniowych, dlatego spółka stawia na rozwój sieci swoich placówek w dużych miastach w popularnych lokalizacjach.

Wiceprezes zapowiedział, że plany Poczty Polskiej na najbliższe lata są związane z automatyzacją, cyfryzacją i rozwojem usług logistycznych, w które spółka inwestuje.

W tym roku podpisaliśmy umowę na zakup trzech sorterów paczkowych do naszych trzech dużych węzłów ekspedycyjno-rozdzielczych: w Lisim Ogonie, we Wrocławiu i w Lublinie. Zgłosiliśmy też zapotrzebowanie na nowy obiekt na terenie Warszawy. Chcemy zwojować rynek usług kurierskich” – powiedział.

Andrzej Bodziony dodał, że w listopadzie wprowadzona zostanie nowa, zmodyfikowana usługa Pocztex, ponadto Poczta pracuje nad zakupem automatów paczkowych.

W całym kraju Poczta Polska ma około 17 tysięcy punktów odbioru paczek. W przyszłym roku ta liczba ma wzrosnąć do 20 tysięcy.

 

źródło: IAR

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content