Poczta Polska zapowiada powstanie 2 tys. zewnętrznych automatów odbioru przesyłek do 2022 r.

Poczta Polska informuje, że do roku 2022 udostępni swoim klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. Jest to odpowiedź operatora pocztowego na dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek zamówień internetowych i oczekiwania klientów.  Docelowo do roku 2022 Poczta będzie dysponować ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek.

stawia na intensywny rozwój ekologicznego, wygodnego oraz bezpiecznego sposobu nadawania i odbierania przesyłek. Jednym z najważniejszych celów strategicznych jest udostępnienie klientom 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych. To odpowiedź operatora pocztowego na dynamicznie rozwijający się w Polsce rynek zamówień internetowych i oczekiwania klientów.  Docelowo Poczta będzie mieć ponad 20 tys. punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect w 2022 roku.

Udostępnienie kolejnych automatów paczkowych jest jednym z najważniejszych celów strategicznych Spółki. Nowe automaty mają stanąć w pobliżu m.in. placówek pocztowych, przy marketach i galeriach handlowych, przy urzędach państwowych i samorządowych, na terenach parafii, czy spółdzielni mieszkaniowych. Na przyszły rok Spółka planuje oddać do użytku kolejnych 500 tego typu urządzeń. Natomiast w 2022 roku ich liczba wzrośnie aż czterokrotnie.

– Poczta Polska podjęła strategiczną decyzję, która zakłada większe udogodnienia dla klientów i naszych partnerów biznesowych. Rynek e-commerce może w najbliższych latach osiągnąć pułap nawet 100–120 mld zł rocznie. To dwa razy więcej niż szacowano jeszcze na początku tego roku. Poczta Polska już teraz jest jednym z liderów rynku przesyłek kurierskich i chce nadal umacniać swoją pozycję. Bezpieczne formy doręczania przesyłek mają coraz większe znaczenie, dlatego Poczta będzie rozwijać sieć automatów do odbioru przesyłek – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej stwierdził natomiast, że przewaga konkurencyjna Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich ma się opierać na możliwości skorzystania przez klienta z wielu kanałów odbioru przesyłek.

– Rozwój sieci automatów Poczty Polskiej umożliwi klientom wybór jednej z najbardziej komfortowych form odbioru przesyłek. Kurier może dostarczyć e-zakupy bezpośrednio na adres, zamawiający może także je odebrać w wybranym punkcie: placówce pocztowej, punkcie partnerskim Żabka, Orlen i Ruch lub w automacie paczkowym. Jednym z kluczowych wyróżników Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich, budującym naszą przewagę konkurencyjną, jest multikanałowość dostaw – podkreśla Andrzej Bodziony.

Poczta Polska udostępnia największą w kraju sieć punktów odbioru, która liczy już ok 13 tys. punktów. Spółka przewiduje, że w związku z rozwojem rynku e-commerce oraz tworzeniu kolejnych sieci punktów odbioru, w tym automatów paczkowych, w 2022 roku nawet 50% paczek dostarczanych będzie do punktów i automatów paczkowych.

 

red. Paweł Sanecki

materiały do artykułu uzyskano dzięki uprzejmości Biura Prasowego Poczty Polskiej

Udostępnij na swoim profilu !