Poczta Polska nową emisją filatelistyczną włącza się w ogólnopolską kampanię #SZCZEPIMYSIĘ

Poczta Polska, na mocy porozumienia z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, włącza się w promocję Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19. W ramach wsparcia ogólnopolskiej akcji informacyjnej 15 lipca do obiegu zostaje wprowadzony znaczek emisji #SZCZEPIMYSIĘ. To kolejna inicjatywa Poczty Polskiej na rzecz przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się pandemii i ograniczania jej skutków. W celu zbudowania jak najszerszego zasięgu przekazu promującego szczepienia wśród Polaków, wprowadzone zostaną 2 miliony egzemplarzy znaczków.

Briefing prasowy dotyczący emisji odbył się w warszawskiej Centrali Poczty Polskiej z udziałem Anny Goławskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia oraz Andrzeja Bodzionego, wiceprezesa zarządu Poczty Polskiej.

Na znaczku przedstawiono postać młodej kobiety po szczepieniu przeciw COVID, jako symbol jedynej skutecznej metody pokonania wirusa, a także hasło kampanii #SZCZEPIMYSIĘ i OSTATNIA PROSTA!

- Emisja jest elementem szeroko zakrojonej akcji informacyjnej rządu i stanowi spójny z nią przekaz merytoryczny oraz wizualny. Projekt ten, poruszający ważny społecznie temat, został przygotowany w ścisłej współpracy z Wydziałem Promocji Programów Rządowych KPRM. To od nas zależy, czy będziemy mogli wrócić do normalności, dlatego zachęcamy wszystkich do szczepień przeciwko COVID-19. Większy współczynnik wyszczepialności to silniejsza odporność populacyjna, która zwiększa szanse na pełne otwarcie życia społeczno-gospodarczego. To pozwoli także uniknąć czwartej fali koronawirusa – powiedziała Anna Goławska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Oprócz znaczka Poczta Polska wydaje kopertę FDC, czyli kopertę pierwszego dnia obiegu, z infografiką przedstawiającą dwóch mężczyzn i dwie kobiety w różnym wieku, którzy również przyjęli szczepionkę przeciw COVID-19 i wyrażają zadowolenie z tego faktu.  Dodatkowymi elementami graficznymi koperty są hasła kampanii, czyli OSTATNIA PROSTA! i #SZCZEPIMYSIĘ. Hasła te występują również w grafice datownika towarzyszącego emisji.

- Od początku pandemii koronawirusa Poczta Polska świadczy swoje usługi bez przerw w pracy. Dodatkowo, w myśl strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, realizujemy szereg programów w zakresie przeciwdziałania i ograniczania skutków pandemii COVID-19. Znaczek, który wydajemy wpisuje się w kampanię promowania szczepień, do których od dawna zachęcamy pocztowców, a teraz możemy propagować tę ideę wśród milionów Polaków - powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W zakresie polityki wewnętrznej, Poczta Polska regularnie promuje program szczepień przeciw COVID-19 w gronie pracowników poprzez komunikację wewnętrzną. Dodatkowo, wprowadziła możliwość uzyskania dnia wolnego na szczepienie przeciw COVID-19 w czasie godzin pracy. Pracownicy ze stanowiskiem zaliczanym do eksploatacji otrzymali dzień wolny w dniu podania każdej dawki szczepionki. Osoby pracujące w administracji mogły wykonać szczepienie w godzinach pracy, bez konieczności odpracowywania czasu wykorzystanego na szczepienie.

W placówkach pocztowych dla klientów i pracowników wprowadzono zgodne z zaleceniami i obowiązującymi przepisami procedury w zakresie prewencji i ochrony przed zarażaniem koronawirusem.

We współpracy z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów, Spółka współrealizuje działania informacyjno-rejestracyjne. Specjalnie przeszkoleni konsultanci pocztowego Contact Center udzielali wsparcia infolinii Narodowego Programu Szczepień przeciw COVID-19. Począwszy od października 2020 roku, Poczta udostępnia także kadrę do obsługi infolinii Głównego Inspektoratu Sanitarnego. Konsultanci udzielają informacji m.in. na temat: zaleceń dotyczących COVID, zasad kwarantanny lub izolacji, zasad postępowania w przypadku bezpośredniego kontaktu z osobą zakażoną, wytycznych dotyczących kierowania na testy COVID-19 i procedur postępowania w przypadku otrzymania pozytywnego wyniku testu, czy możliwości odbycia zagranicznych lub krajowych podróży – co jest szczególnie istotne zwłaszcza teraz, gdy Polacy planują urlopy i wakacje dzieci. Dotychczas, w ramach wsparcia infolinii Głównego Inspektoratu Sanitarnego, pocztowcy obsłużyli ponad 35 tys. połączeń.

Fundacja „Pocztowy Dar” w ubiegłym i bieżącym roku wsparła szereg instytucji walczących z epidemią koronawirusa. Ze środków przekazanych przez podmioty z Grupy Poczty Polskiej oraz indywidualnych darczyńców, pomoc trafiła do potrzebujących szpitali, umożliwiając tym samym zakup sprzętu medycznego, z którego pacjenci będą mogli korzystać przez lata. Są to urządzenia wykorzystywane zarówno w diagnostyce pacjentów, jak również w procesie leczenia.

Dotychczas w postaci darowizn dla instytucji medycznych Fundacja „Pocztowy Dar” przekazała już blisko 600 tys. złotych.

Poczta Polska, na mocy porozumienia z Ministerstwem Zdrowia, realizuje zarówno doręczenia, jak i zwroty pulsoksymetrów. Dystrybucja odbywa się w ramach programu Domowa Opieka Medyczna DOM. Program DOM to system zdalnego monitoringu parametrów osób zarażonych COVID-19, których stan zdrowia pozwala na odbycie izolacji w domu. Umożliwia szybkie wykrycie pacjentów, którzy ze względu na pogorszenie stanu zdrowia, powinni zostać skierowani na leczenie szpitalne. W ramach diagnostyki monitorowany jest poziom saturacji, czyli nasycenia krwi tętniczej tlenem, tętna, temperatury oraz objawów chorobowych. Pacjenci otrzymują pulsoksymetry, a także korzystają z sytemu do przekazywania i monitorowania danych.

Spółka realizuje także szereg zadań, m.in. w zakresie magazynowania, konfekcjonowania, transportu paletowego oraz usług paczkowych. Wykonuje dostawy do: szpitali (w tym szpitali tymczasowych – m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach), magazynów wojewodów, placówek POZ, Domów Pomocy Społecznej, stacji krwiodawstwa, jednostek straży pożarnej, policji czy Wojska Polskiego oraz aptek.

O znaczku: 

autor projektu: Poczta Polska S.A. ​
liczba znaczków: 1
wartości: 4,70 zł
nakład: 2 000 000 szt.
technika druku: rotograwiura
format znaczka: 31,25 x 25,5 mm
arkusz sprzedażny: 100 znaczków
papier: fluorescencyjny
data wprowadzenia do obiegu: 15 lipca 2021 r.

 

źródło: media.poczta-polska.pl

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content