Nowa usługa Pocztex to nowe korzyści

Od 15 listopada br. Poczta Polska wprowadza zmiany w ofercie usług paczkowych w obrocie krajowym. Portfolio ulega uproszczeniu do dwóch głównych produktów: paczki powszechnej i znacznie przyjaźniejszej klientom usługi kurierskiej Pocztex ze standardem doręczenia D+1 (następnego dnia po dniu nadania) i D+0 (w dniu nadania).

Spółka podpisała umowę z dostawcą 2 000 automatów paczkowych – konsorcjum P2A BOX sp. z o.o. i Pakpobox Ltd. Na rozwój własnej sieci zewnętrznych automatów paczkowych, które będą pozycjonowane w eCommerce pod marką Pocztex Automat, Poczta Polska planuje przeznaczyć ok. 300 mln zł. Strategicznym partnerem Poczty Polskiej w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka, lider handlu detalicznego w Polsce, przy których w pierwszej połowie 2022 r. zostanie zainstalowanych co najmniej 750 automatów paczkowych.

Konferencja prasowa pt. „Otwórz się na Pocztex” odbyła się w warszawskiej Centrali Poczty Polskiej z udziałem: dyrektora Departamentu Nadzoru I w Ministerstwie Aktywów Państwowych Wojciecha Krysztofika, prezesa zarządu Poczty Polskiej Tomasza Zdzikota i wiceprezesa zarządu Poczty Polskiej Andrzeja Bodzionego. Nowa, uproszczona oferta Pocztex jest dostępna dla klientów od 15 listopada br.

– Rozwój Poczty Polskiej na tak konkurencyjnym rynku, jak usługi kurierskie, jest niezwykle ważny. Ministerstwo Aktywów Państwowych wspiera starania Spółki, aby unowocześniać infrastrukturę logistyczną poprzez dokapitalizowanie Poczty kwotą 190 mln zł. Cieszy również, że Poczta dbając o swoich klientów ma do zaprezentowania nową ofertę z wieloma udogodnieniami, które są niezbędne na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce – podkreśla Andrzej Śliwka, podsekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Otwórz się na Pocztex

Wprowadzane zmiany dotyczą portfela świadczonych przez Pocztę Polską usług paczkowych w obrocie krajowym. Cała oferta zostanie uproszczona i docelowo składać się będzie wyłącznie z dwóch produktów: paczki powszechnej i przesyłki kurierskiej Pocztex. Obecne usługi Paczka+, Ekspres 24, Kurier 48, Kurier Miejski, Kurier Krajowy, Kurier Bezpośredni zostają zamienione na usługi Pocztex realizowane w standardzie D+1 (następny dzień po nadaniu).

– Nowa oferta usług kurierskich jest znacząco uproszczona, dostosowana do wymagań rynkowych klientów. Modyfikujemy portfolio produktowe i jednocześnie podnosimy standardy obsługi, wdrażamy dedykowane funkcjonalności. Właśnie podpisaliśmy umowę na  dostawę automatów paczkowych, aby w 2022 roku udostępnić klientom sieć obejmującą 2 tys. szt. takich urządzeń. W perspektywie kolejnych kliku lat planujemy przeznaczyć ok. 300 mln w rozwój własnej sieci automatów. Chcemy być jeszcze bardziej konkurencyjni zarówno dla odbiorców indywidualnych, jak i naszych partnerów biznesowych, zapewniając im oczekiwaną najwyższą jakość realizowanych usług – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Nowy Pocztex to multikanałowość dostaw.  Oferujemy wybór najdogodniejszej formy odbioru zamówionej przesyłki, spośród trzech możliwych wariantów:

  1. Pocztex Kurier – doręczenia przesyłek przez kuriera pod wskazany adres;
  2. Pocztex Punkt – dostawy przesyłek do największej sieci punktów odbioru, która obejmuje już ponad 17 tys. lokalizacji w całej Polsce i stale rośnie;
  3. Pocztex Automat – dostawy przesyłek do automatów paczkowych.

Usługa będzie realizowana w dwóch serwisach: Kurier (dostawa pod adres, do punktów i automatów paczkowych na terenie kraju w przewidywanym terminie D+1, czyli następnego dnia po nadaniu) oraz Na Dziś (dostawa w wybranych miastach i relacjach w terminie D+0, czyli tego samego dnia).

– Nowa odsłona usługi Pocztex to nasza odpowiedź na intensywny rozwój sektora eCommerce wynikający z faktu zmian preferencji klientów, coraz częściej wybierających zakupy w sieci i oczekujących szybkiej realizacji zamówienia. Wprowadzane przez nas zmiany w usłudze są kompleksowe: od wprowadzenia nowej oferty, przebudowy całej sieci logistycznej, rebrandingu wizerunkowego, po wprowadzenie nowej strony www.pocztex.pl. Pocztex przyspiesza i staje się nowocześniejszy i bliższy klientom – przesyłki kurierskie będą doręczane następnego dnia po nadaniu, a w wybranych miastach nawet tego samego dnia – pokreślił Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

W ramach nowej oferty Pocztex wprowadzonych zostaje 5 formatów przesyłek (S, M, L, XL, 2XL). Ta zmiana jest niezwykle istotna, gdyż opłaty za usługę uzależnione będą od formatu przesyłki nie zaś, jak dotychczas, od jej masy.

Kompleksowej zmianie i przebudowie uległa również strona internetowa www.pocztex.pl. Klienci mogą korzystać z dwóch dedykowanych sekcji: dla klientów detalicznych oraz dla klientów biznesowych. Obie sekcje posiadają personalizowany układ treści.

Począwszy od września br. Poczta Polska stopniowo wprowadza zmiany w zakresie samej identyfikacji wizualnej marki Pocztex, polegające na odświeżeniu i unowocześnieniu logo usługi, rebrandingu strojów i wyposażenia kurierów. Zmiany są systematycznie komunikowane poprzez kampanie reklamowe z wykorzystaniem kanałów online i tradycyjnych.

Pocztex Automat

Jednym z kluczowych komponentów zmian w obszarze usług KEP Poczty Polskiej jest budowa własnej sieci zewnętrznych automatów paczkowych, które będą pozycjonowane na rynku pod marką Pocztex Automat. Poczta Polska podpisała umowę na dostawę 2 000 automatów paczkowych z konsorcjum P2A BOX sp. z o.o. i Pakpobox Ltd. Pierwsze kilkaset automatów paczkowych Poczty Polskiej zostanie udostępnionych Klientom wiosną 2022 r., a do końca 2022 roku zostanie uruchomionych łącznie 2000 automatów.

Urządzenia Pocztex Automat będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy umożliwiający płatność kartą płatniczą lub BLIK-iem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Przewidziano także udogodnienia dedykowane Klientom o szczególnych potrzebach, takie jak specjalna klawiatura dla osób niewidomych i niedowidzących a także obsługa głosowa. Bazowa paleta kolorystyczna urządzeń obejmuje cztery kolory: ecru, popielaty, czerwony i zielony, które dają duże możliwości elastycznego doboru i dostosowania kolorystyki automatu do danej lokalizacji, jej charakteru i typu zabudowy, w której automat zostanie zainstalowany. Poczta przewiduje także możliwość dostosowania koloru do specyficznych, indywidualnych wymagań danej lokalizacji, np. przy obiektach zabytkowych.

Równolegle z uruchomieniem automatów Poczta Polska planuje uruchomienie aplikacji mobilnej, zapewniającej m.in. funkcjonalności nadawania przesyłek Pocztex, ich śledzenia oraz odbioru z automatów paczkowych. Wytwórcą oprogramowania będzie spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Poczta zawarła już umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, obejmującego oprócz aplikacji mobilnej na smartfony dostęp do dedykowanego Panelu Klienta dla osób korzystających z komputerów.

Strategicznym partnerem Poczty w zakresie lokalizacji automatów paczkowych jest  Jeronimo Martins Polska S.A. – właściciel sieci sklepów Biedronka. W pierwszej połowie 2022 roku automaty Pocztex będą zamontowane w co najmniej 750 lokalizacjach przy sklepach Biedronka w całym kraju.

Współpraca z Jeronimo Martins Polska S.A. ma dla Poczty charakter strategiczny z perspektywy powodzenia naszego projektu budowy własnej sieci zewnętrznych automatów paczkowych. Już w pierwszym półroczu 2022 r. klika milionów klientów dokonujących, każdego dnia, zakupy w sklepach Biedronka będzie miało możliwość nadawania i odbioru przesyłek z automatów paczkowych Pocztex. Obie Spółki, kierując się potrzebami swoich klientów i wynikami przeprowadzonego z sukcesem pilotażu, podjęły decyzję o rozwoju współpracy także w zakresie odbiorów przesyłek KEP w sieci sklepów Biedronka w ramach formy dostawy Pocztex Punkt.

źródło: media.poczta-polska.pl

Dzisiejsze imieniny

Horoskop

licznik odwiedzin

141682

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Pogoda