Czy Biedronka będzie otwarta w niedziele dzięki współpracy z Pocztą Polską?

Sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska) testuje w wybranych placówkach usługę pocztową, realizowaną we współpracy z Pocztą Polską. Dzięki temu w wybrane sklepy będą mogły funkcjonować w niedziele niehandlowe.

Pierwsze testy usługi pocztowej przeprowadzono m.in. w sklepie Biedronka przy ul. Skoroszewskiej 5B w Warszawie. Biuro prasowe właściciela Biedronki potwierdza tą informację.

- Rozpoczęliśmy testy nowej usługi w kilku lokalizacjach spośród ponad 3 tysięcy sklepów naszej sieci. Uruchomienie testu jest sprawdzeniem nowych możliwości biznesowych zgodnych z obecnie obowiązującym porządkiem prawnym. Decyzje dotyczące ewentualnego rozwoju i finalnego kształtu tej usługi podejmiemy po analizie wyników pilotażu - czytamy w odpowiedzi biura prasowego sieci Biedronka.

Sieć sklepów Biedronka prowadzi już handel w niedziele w dwóch placówkach w Polsce. Są to sklepy franczyzowe w Różyńcu na Śląsku oraz w miejscowości Dobrzyca niedaleko Kalisza. Już 5 października Poczta Polska uruchamia usługę e-Doręczeń „Odbiór w Punkcie” w sieci sklepów Biedronka. Będzie to pilotażowa usługa odbioru przesyłek pocztowych.

- Poczta Polska konsekwentnie rozbudowuje sieć „Odbiór w Punkcie”, do której oprócz kilku tysięcy własnych placówek pocztowych, automatów pocztowych, należą także punkty odbioru przesyłek w znanych sieciach partnerskich. Spółka, realizując kierunki strategiczne w zakresie usług kurierskich i paczkowych, przyspiesza ekspansję w tym obszarze i rozszerza współpracę z właścicielem sieci sklepów Biedronka - informuje Justyna Siwek, rzeczniczka prasowa Poczty Polskiej.

Testy odbioru przesyłek w ramach sieci „Odbiór w Punkcie” jest kontynuacją wcześniej współpracy z Biedronką.

- Od ponad 2 lat klienci Poczty Polskiej mogą odbierać przesyłki z automatów paczkowych, zlokalizowanych w sklepach Biedronka. Dostrzegając wzrastającą popularność odbiorów przesyłek w punktach i automatach, Spółka wraz z Jeronimo Martins Polska S.A., podjęły decyzję o testowym poszerzeniu dotychczasowej współpracy. W jej rezultacie odbiór przesyłek możliwy będzie bezpośrednio w sklepach Biedronka przy okazji codziennych zakupów - dodaje Justyna Siwek.

Pilotaż jest realizowany z udziałem partnera technologicznego, firmy PointPack. Poczta Polska rozwija sieć punktów odbioru przesyłek Sieć „Odbiór w Punkcie” obecnie liczy 15 tysięcy punktów odbioru, do końca 2022 r. liczba ta wzrośnie do ponad 20 tys.

Jest to ważny element realizacji strategii Poczty Polskiej na lata 2021-2023. Jeszcze w tym roku Poczta ma zamiar rozszerzyć uruchomioną w 2019 roku usługę odbioru przesyłek w automatach paczkowych. Do końca 2022 roku planuje mieć 2 tys. własnych automatów zewnętrznych.

- Naszym celem strategicznym jest pozycja lidera na rynku kurierskim, który rozwija się dzięki handlowi internetowemu. Zależy nam na zapewnieniu klientom e-sklepów dogodnych form odbioru zakupów, dzięki współpracy z dużymi i znanymi sieciami handlowymi, do których bez wątpienia należą markety Biedronka - powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Oferowanie klientom usług pocztowych jest także sposobem na obejście restrykcji handlu w niedziele dla coraz większej liczby sieci handlowych. Jako pierwsza pocztowy wyjątek od zakazu handlu w niedziele wykorzystała Żabka. Właściciele sklepów, mogą według obecnych przepisów sami stanąć za ladą w niedziele. Jednak pojawiają się też plany i propozycje zaostrzenia zakazu handlu w niedziele.

red. P.S.

fot. Poczta Polska

źródło: wirtualnemedia.pl/

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content